Відкритий урок з бухгалтерського обліку
Викладач Варівченко Антоніна Вацлавівна провела урок з бухгалтерського обліку на тему: «Облік коштів, розрахунків та інших активів». Основні завдання були сформульовані педагогом чітко та зрозуміло. Урок проходив у вигляді аукціону. Група учнів ділилася на 3 команди. Команда - це комерційна фірма. Кожна команда обрала собі бухгалтера для введення бухгалтерського обліку (розрахункового рахунку фірми) і директора, він в кінці звітного періоду (в кінці гри) визначав заробітну плату кожного працівника, тобто оцінку (вона залежала від участі учнів у грі). Крім того, у кожної фірми були дочірні фірми - ТОВ «Здобуток», ТОВ «Фенікс», ТОВ «Візит».
Три команди перед початком аукціону одержували із банку (функції банкіра виконував учень групи) початковий капітал - кредит в розмірі 1000 гривень під 25% річних (тобто в кінці гри кожна команда повернула в банк 1250 гривень). В процесі гри, при необхідності, команда могла взяти додатковий кредит 1000 гривень, але під 35% річних. Бухгалтер кожної фірми проводив облік руху грошей на розрахунковому рахунку фірми, у вигляді лотів, що продавалися на аукціоні, пропонувалися запитання. Правильна відповідь на куплене запитання приносила фірмі дохід. Якщо лот куплено, а відповідь дана невірно, то лот знімався з торгівлі, а фірма повинна виплатити штраф 100 гривень. Штрафувалися також фірми за некоректну поведінку на аукціоні (викрики, підказки, спори і т.п.).
Під час аукціону Антоніна Вацлавівна вказувала і виправляла помилки в процесі виконання вправ учнями. Були правильно підібрані вправи за рівнями складності. Учні до виконання завдань ставилися з великим ентузіазмом, охоче їх вирішували. Більша частина уроку містила контроль за набутими знаннями. Викладач ставилась до учнів з повагою, розумінням, дотримувалась тактовності, під час уроку привертала увагу учнів, ставлячи питання, іноді виходячи на рівень діалогу з учнями.
Методи навчання і виховання, які були використанні викладачем були досить результативні, не складні, скоординовані. Варівченко Антоніна Вацлавівна дотримувалась дидактичних принципів навчання і виховання: активності, наочності навчання, систематичності, послідовності, доступності. Приваблювала учнів до аналізу виконаних прикладів та самооцінці.