A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Державний навчальний заклад
"Професійний ліцей сфери послуг м.Хмільник"

Поради для вдалої співбесіди

Співбесіда

Співбесіда — це один з етапів прийому на роботу. Проходить у вигляді опитування. Метою є визначення здатності людини займати певну посаду, виконувати певну роботу.

Співбесіда є основним методом відбору та оцінки персоналу, що представляє собою процес обміну інформацією між представником кадрової служби або керівником підрозділу та кандидатом на вакантну посаду.

Навіть якщо Ви маєте великий досвід пошуку роботи, пам’ятайте, що до кожної нової співбесіди необхідно завчасно готуватись. Відповідальніше до співбесіди ставляться, як правило, висококваліфіковані спеціалісти. Дуже часто підготовка до співбесіди тим гірша, чим нижчий фаховий рівень претендента. Тому кожен раз, отримавши запрошення на співбесіду, готуйтесь дуже ретельно.

  • Постарайтесь роздобути відомості про організацію, в яку Ви хочете влаштуватися на роботу.
  • Майте при собі копії всіх необхідних документів, професійне резюме, копії свідоцтв про освіту.
  • Підготуйтесь назвати прізвища та телефони осіб, які могли б дати Вам рекомендацію, попередньо погодивши це  з ними.
  • Визначте місцезнаходження організації, яким транспортом добиратися, щоб не запізнюватись.
  • Потурбуйтесь про те, щоб у Вас було достатньо часу на той випадок, якщо співбесіда затягнеться.
  • Дотримуйтесь ділового стилю в одязі.
  • Складіть перелік можливих запитань до Вас та підготуйте варіанти відповідей.
  • Окремо продумайте, як обговорити питання про оплату праці.
  • Добре опрацюйте відповіді на найбільш імовірні запитання, уяснивши це у  вигляді ігрової репетиції співбесіди.
  • Обов’язково підготуйте запитання, які Ви задасте роботодавцеві, якщо Вам випаде така нагода.

Поведінка на співбесіді

  • Прийшовши в організацію, намагайтесь бути з усіма ввічливими, терплячими і люб’язними.
  • Добросовісно заповнюйте всі анкети і формуляри, які Вам запропонують.
  • На початку співбесіди представтесь, а також поцікавтесь як звати співрозмовника.
  • Підтримуйте із співрозмовником візуальний контакт. Не уникайте відвертого погляду.
  • Уважно слухайте запитання, не перебиваючи співрозмовника.
  • Якщо Ви не впевнені, що правильно зрозуміли запитання, не соромтесь пере спросити.
  • Уникайте пустослів’я, відповідайте по суті запитання.
  • Будьте об’єктивними і правдивими, але не надто відвертими.
  • Якщо виникне необхідність подати негативну інформацію про себе, не заперечуйте факти, що мали місце, однак постарайтесь урівноважити їх позитивною інформацією про себе.
  • Тримайтесь з гідністю, уникайте справити враження невдахи чи злидаря, однак утримайтесь від зухвалої манери поведінки.
  • Якщо Вам запропонують задати запитання, обов’язково задайте їх, проте не захоплюйтесь (2–3 запитання).
  • Задаючи запитання, перш за все поцікавтесь змістом роботи та умовами її виконання.
  • Уникайте на першому етапі співбесіди задавати запитання про оплату праці.
  • Обов’язково уточніть, як саме Ви дізнаєтесь про результати співбесіди.
  • На завершення співбесіди будьте ввічливими.

Як одягатися для співбесіди

Твій зовнішній вигляд на співбесіді при прийомі на роботу повинен підкреслювати твою повагу до компанії, людей і роботи, якою вони займаються. Твій зовнішній вигляд повинен відповідати ситуації співбесіди і підкреслювати важливість цієї події для тебе. Твій зовнішній вигляд — це прояв твого професійного іміджу.
І чоловіки і жінки повинні бути одягнені традиційно і консервативно. Саме такий стиль одягу актуальний для співбесіди при прийомі на роботу, і саме такого стилю очікує від тебе роботодавець.
Твій зовнішній вигляд і стиль одягу навряд чи може стати єдиним знаряддям у перемозі на співбесіді при прийомі на роботу, але допоможе тобі не програти.
Одяг чоловіка для співбесіди при прийомі на роботу.
Стосовно питання зовнішнього вигляду і стилю одягу, який рекомендується чоловікам під час співбесіди при прийомі на роботу, зупинимося на основних деталях.
Перше і головне — якість одягу повинна бути максимально високою з того, що доступного тобі. На  яку б вакансію ти зараз не претендував, стиль твого одягу повинен залишатися максимально діловим.
Колір костюма, може бути від темно – синього  до  синього і від  темно - сірих  до   світло - сірих тонів. У літню пору року костюм може бути трохи світліших тонів. Краще за все завжди мати штани і піджак одного кольору і якості. Костюм повинен цілком відповідати твоїм розмірам, бути новим і гарної якості. Найкраще костюм з вовни. Нижній ґудзик піджака ніколи не застібається.
Сорочка повинна бути тільки з довгим рукавом. Колір сорочки — білий, кремовий, світло-блакитний , а комір сорочки — вільний і має відповідати твоїм розмірам.
Краватка рекомендується тільки сучасного дизайну, бажано однотонних, спокійних тонів. Довжина краватки повинна бути на 1–3 см. нижче ременя. Взуття рекомендується тільки шкіряне, чорне чи темно -коричневе . Черевики повинні бути ідеально чистими.
Шкарпетки за кольором повинні гармоніювати з костюмом і бути досить високими, щоб не оголювати навіть частини ноги. Прикраси категорично не рекомендуються, винятком можуть бути тільки обручка і пара запонок.
Косметика і парфумерія також категорично не рекомендуються.
Одяг жінки для співбесіди при прийомі на роботу.
Одяг жінки набагато частіше є природним продовженням її іміджу, ніж це трапляється з чоловіками. Жінка прагне при цьому здаватися чарівною і привабливою. Відправляючись на співбесіду, варто ретельно зважити, що саме ви хочете акцентувати сьогодні — свою сексуальність чи свій професійний імідж.
Безумовно, жінка має більший вибір в одязі ніж чоловік. Стиль жіночого ділового одягу (а саме цей стиль рекомендовано при співбесіди) вже давно відійшов від псевдо-чоловічого , проте вовна, як і раніше, залишається кращим матеріалом для жіночого ділового костюма.
Будь-який костюм, що  ви одягнете на співбесіду повинен мати свій стиль, але не бути стилізованим. Основний критерій — його висока якість. Рекомендувати довжину спідниці вкрай проблематично і твердих правил тут бути не може, уникайте  будь-яких  «занадто» — не треба нічого занадто довгого і занадто короткого.
Блуза рекомендується тільки з довгим рукавом або з рукавом три чверті. Тканина — шовк чи бавовна. Спокійних тонів, перевага надається білому чи кремовому кольору.
Шарфи можуть бути гарним доповненням твого костюма. Основним критерієм при його підборі повинна бути тільки найвища його якість і гармонія зі стилем одягу.
Взуття краще з натуральної шкіри. Взуття може бути з каблуком п’яти сантиметрів або без нього зовсім. Більш високий каблук категорично не рекомендується.
Панчохи повинні бути нейтральних тонів. Якщо ви побоюєтесь, що панчохи можуть порватися, візьми із собою додаткову пару.
Ювелірних прикрас на тобі повинно бути якнайменше. Обручка, на одній руці і будь -який інший перстень на іншій, сережки і ланцюжок — це усе, що рекомендується. Якість прикрас може бути тільки найвищою.
Косметика не  повинна бути домінуючою, нав’язливою або сильно помітною.
Що  не можна робити під час співбесіди при прийомі на роботу

  • Під час співбесіди не кури, навіть якщо тобі запропонують.
  • Не сідай у крісло поки тобі не буде запропоноване це зробити.
  • Не демонструй свій страх чи напруженість.
  • Не дивися на годинник.
  • Не обговорюй релігійні, сексуальні, расові, національні, правові питання.
  • Не демонструй зразки своєї діяльності, поки тебе не попросять це зробити.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора